Lihapohjainen raakaruokinta ja ravintolisät
Ruokinnan perusteet
Koiran ruokintaa on opeteltava. Ruuanlaitossakin on opeteltava perusteet. Ilman opettelua ei tiedä, että munanvalkuaista ei saa vatkattua vaahdoksi, jos vispilä on märkä.
Pelkkä ääni:
Raakaruokinnassa on aina laskettava mitä koira saa. Sinulla on vastuu koirastasi. Netissä voi olla huonoja ohjeita.
Opettele mitä eri ruoka-aineet tekevät. Mieti voitko korvata jonkun jollain muulla, jos on tarvetta:
- Liha antaa rasvaa ja proteiinia. Siitä saa hiukan B-vitamiineja
- Kalsium saadaan luusta. Se voidaan antaa myös purkista
- D-vitamiini annetaan purkista. Kala ei ole hyvä vaihtoehto. Kalaa pitäisi syödä paljon
- Ruuassa ei ole koskaan tarpeeksi sinkkiä. Sitä on lisättävä. Kiveksissä olisi, mutta niitä ei syödä.
- E-vitamiini annetaan lisäravinteena. Ruokaöljyissä ei ole tarpeeksi E-vitamiinia.
- Maksasta ja munuaisista saadaan vitamiineja ja mineraaleja
Pidä ruoka yksinkertaisena. Jos teet siitä vaikeaa, niin voit tehdä virheitä. Muista, että koira on peto. Kani syö kaninruokaa.
Suositus: e-kirja ABC: Koiran raakaruokinta (Katiska)
Suositus: Raakaruokinnan suunnittelu (Katiska)