SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!

SelkoKatiska

  • LOGIN
  • Tervetuloa
    • Selkokieli
  • Ravitsemus
    • Vitamiinit
      • A-vitamiini
      • B-vitamiinit
      • Vitamiinit lyhyesti
    • Mineraalit
  • Raaka-aineet
    • Ruokinta
      • Raakaruokinta
  • Terveys
  • Blogimaiset
    • Puruvoima
    • Kurssit
    • Sanakirja
  • Home
  • Selkokieli
12.8.2026

Selkokieli

Selko-Katiska on selkokielinen versio Katiskasta. Katiska on laaja sivusto koirista. Siellä on paljon asiaa

  • ruokinnasta
  • terveydestä
  • liikunnasta
  • paljon muuta

Täältä löydät tavallisen Katiskan: https://www.katiska.eu

Katiska on usein vaikeasti kirjoitettu. Lauseet ovat monimutkaisia ja pitkiä. Vieraita sanoja on paljon. Matematiikkaa on vielä enemmän. Osalla on vaikeuksia lukea Katiskaa. Silloin ei opi.

Selkokieli tarkoittaa helposti luettavaa tekstiä. Lauseet yritetään pitää lyhyinä. Asiat yritetään selittää helpommin. Selkokieli ei tarkoita, että asia muuttuisi yksinkertaiseksi. Se tarkoittaa, että sanat eivät olisi vaikeita.

Selkokieltä tarvitaan, koska osalla on vaikeuksia lukea. Se voi johtua monesta syystä. Yleinen syy on luki-häiriö. Osa ei pysty kunnolla hahmottamaan tekstejä.

Syyllä ei ole väliä. Sillä on väliä, että luettu teksti ymmärretään. Siksi Katiskan rinnalla on Selko-Katiska. Haluan, että teksti ei ole esteenä oppimiselle. Koirat tarvitsevat parasta mahdollista hoitoa.

Selko-Katiska on pienempi kuin Katiska. Katiska on vanhempi. Siellä on yli tuhat juttua, videota ja nauhoitusta. Niiden kirjoittaminen selkokielelle on hidasta. Joka viikko tulee jotain uutta selkokielellä.

Katiskassa osassa jutuissa on linkki tänne. Se on merkitty alkuun näin: Selko-KATISKA: Selkokielinen versio.

Sitä klikkaamalla pääset tänne samaan artikkeliin.

Täällä voi artikkelissa olla suosituksia. Ne ovat usein linkkejä Katiskaan. Silloin tekstit eivät ole selkokieltä. Tunnistat Katiskan linkit merkinnästä (Katiska). Esimerkiksi näin:

Suositus: Pennun ruoka ja kasvu (Katiska)

Jos linkissä ei ole merkitty (Katiska), niin pääset selkokieliseen juttuun.

 

En ole hyvä kirjoittamaan selkokieltä. Minulle tämä on yhtä vaikeaa kuin sinulle ehkä Katiskan lukeminen.

Voit auttaa minua kirjoittamaan paremmin. Kerro minulle mikä oli huonosti kirjoitettu. Kerro jos sinulla oli vaikeaa jonkun lauseen kanssa. Eri asiat ovat helppoja tai vaikeita ihmisille. Sinulle se saattaa olla lukeminen. Minä en ymmärrä moottoreista mitään. Siksi tarvitsen apua parempaan kirjoittamiseen. Tarkoitus on, että Katiska on hyödyllinen aivan kaikille.

Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella. Voit tehdä sen nimettömänä. Jos tarvitset apua oman koirasi kanssa, niin tilaa puhelinaika.

 

[contact-form-7 id=”150365″ title=”Selko-kontakti”]

© 2015. All rights reserved. Buy Kallyas Theme.

TOP