SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!

SelkoKatiska

  • LOGIN
  • Tervetuloa
    • Selkokieli
  • Ravitsemus
    • Vitamiinit
      • A-vitamiini
      • B-vitamiinit
      • Vitamiinit lyhyesti
    • Mineraalit
  • Raaka-aineet
    • Ruokinta
      • Raakaruokinta
  • Terveys
  • Blogimaiset
    • Puruvoima
    • Kurssit
    • Sanakirja
  • Home
  • Sanakirja
28.2.2026

Sanakirja

Sanakirja

Uudet sanat voivat olla vaikeita. Varsinkin vierasperäiset sanat ovat hankalia. Täältä voit katsoa sanan merkityksen. SIlloin sen oppii ja siitä tulee tuttu.
Asian ymmärtää paremmin, kun tietää että metabolia tarkoittaa aineenvaihduntaa. Aineenvaihdunta tarkoittaa minkä tahansa uuden asian rakentamista. Myös purkaminen ja hajottaminen on aineenvaihduntaa. Kun tehdään energiaa, niin puretaan varastoja, kuten läskiä.
Kalsiumpantotenaatti on pitkä ja vaikea sana. Sanakirja kertoo sille helpomman nimen. Se on B5-vitamiini.
Sanakirjassa on vain lyhyitä selityksiä. Se ei selitä asiaa sen enempää.

© 2015. All rights reserved. Buy Kallyas Theme.

TOP