Kilpakoira ehjänä eläkkeelle

Eläkepäätös on myönnetty

Kun koira siirtyy eläkkeelle, yleensä erittäin lyhyen veteraanikauden jälkeen, niin se todellakin on eläkkeellä. Töihin ei mennä.

Audio:

Eläkeikä tarkoittaa muutamaa asiaa:

  • paino saa noustaa
  • puuhaillaan kaikkea hauskaa
  • saa nukkua, jos nukuttaa
  • EI TEHDÄ TÖITÄ

Vanhusta hoidetaan samalla tavalla kuin pentua. Liikutaan, mutta ei pakoteta. Ruuan täytyy olla hyvälaatuista. Vanhaa koiraa ei saa laihduttaa. Leikitään, jos koira haluaa. Nukutaan, jos nukuttaa.

Se siitä. Urakoira on levon ansainnut. Se on omalla tavallaan itse eläkkeensä maksanut. Se kuinka pitkä ehtoo on odotettavissa, on luojan huomassa. Myös hiukan siitä miten omistaja on vastuunsa kantanut edeltäneinä vuosina.